צ'ילה ופרגוואי הצטרפו לתכנית חדשה לאבטחת סייבר

צ'ילה ופרגוואי הצטרפו לתכנית חדשה לאבטחת סייבר

התכנית, שיזם ארגון מדינות אמריקה, אמורה להחמיר את האכיפה והענישה על פשעי מחשב וכן להגביר את מודעות אזרחי המדינה לאבטחת סייבר.

במאי 2017 הודיעו ממשלות צ’ילה ופרגוואי כי הן מאמצות תכנית חדשה לאבטחת סייבר נגד טרור, כחלק מתכנית טכנית לאבטחת סייבר שיזמה הוועדה הבין-אמריקאית נגד טרור של ארגון מדינות אמריקה (OAS), ארגון בינלאומי אזורי המאגד 35 מדינות עצמאיות ביבשת אמריקה וביניהן גם ארה”ב וקנדה.

המטרה: הגברת המודעות לאבטחת סייבר, באמצעות הדרכת אזרחי המדינה

לדברי תת שר הפנים ויו”ר הוועדה הבין-משרדית לאבטחת סייבר, מחמוד עלווי פיינה, “המדיניות הלאומית של אבטחת הסייבר עוסקת ברדיפת פושעי סייבר ובהענשתם, אך המטרה נרחבת בהרבה: לשם צמצום הסיכונים המצויים במרחב הקיברנטי ובניצול הפוטנציאל של מרחב זה יש חשיבות מכרעת למודעות, ההדרכה וההפצה של אבטחת הסייבר בקרב אזרחי המדינה”.

צ’ילה ופרגוואי הצטרפו למדינות אחרות ביבשת אמריקה שכבר חברות בתכנית זו ומקבלות סיוע מהוועדה הבין-אמריקאית נגד טרור: קולומביה, טרינידד וטובגו, פנמה וג’מייקה.

ממשלתה של מישל בשלט, נשיאת צ’ילה, הציגה מסמך המנוסח כמדריך לאמצעים שיש לנקוט בתכנית לאבטחת סייבר ואבטחת השימוש באינטרנט, וציינה כי בין השנים 2010 ל-2015 נרשמו בצ’ילה 4,648 מקרים של “פשעי מחשב”.

אחת הדרכים לממש תכנית אבטחת סייבר הינה לאמץ את תקן ISO 27001.

תקן 2013 :IEC 27001) ISO 27001) נקבע על ידי הארגון הבינלאומי לתקינה (International Organization for Standardization) והוא נבחן מחדש ומעודכן מעת לעת.

התקן נועד להטמיע, לשמר, ולשפר באופן מתמיד את אבטחת המידע בארגונים – ללא תלות בגודלם או בתחום העיסוק שלהם.