עלייה בביקוש לביטוחי סייבר

עלייה בביקוש לביטוחי סייבר

העלייה במקרי גניבת מידע למטרת סחיטה, בעיקר של עסקים קטנים ובינוניים, הגבירה את הביקוש לביטוחי סייבר

צירוף המילים “מתקפת סייבר” גורם לרוב לחשוב על מתקפות על יעדים מפורסמים ו”סקסיים” כגון אתרי ממשלה או חברות ענק, כשעדיין זכורה לנו מתקפת ההאקרים הרוסיים על ענק הקמעונאות האמריקאי Target שגרמה לחברה הפסדים של קרוב ל-150 מיליון דולר. אבל רוב מתקפות הסייבר, שנועדו לגנוב נתונים למטרות סחיטה, מכוונות כלפי עסקים קטנים ובינוניים, מתוך ידיעה שפחות סביר שהם מוגנים כראוי ודואגים לגיבוי. לפי דו”ח של IBM, יותר מ-4,000 עסקים קטנים נופלים קורבן מדי יום להתקפת סייבר.

יותר מ-60% מהעסקים שהותקפו נאלצים לסגור את פעילותם

לפני נתוני U.S. National Cyber Security Alliance, יותר מ-60% מהעסקים שהותקפו נאלצים לסגור את פעילותם עד ששה חודשים לאחר מתקפת סייבר, לרוב משום שאינם מסוגלים לעמוד בהוצאות ההתאוששות מהמתקפה. הוצאות אלו מסתכמות בממוצע ב-690 אלף דולר – כולל כופר, הוצאות משפטיות, שחזור נתונים ומידע.

חוסר היכולת להתאושש ממתקפות סייבר נבע גם מכך שבעוד ש-Target הייתה מוכנה כראוי לתרחיש של מתקפת סייבר, עם ביטוח סייבר בשווי עשרות מיליוני דולר, עד לאחרונה רוב העסקים הקטנים לא היו מצוידים בביטוח כזה. אבל העלייה המתמדת בהתקפות על עסקים קטנים ובינוניים גורמת לזינוק בביקוש לביטוחי סייבר. גורם נוסף לביקוש הוא שבניגוד לביטוחים מפני דליקה או פריצה, ביטוח סייבר גם מסייע לחברות להתגונן טוב יותר מפני מתקפה.

לדברי גורמים בענף הביטוח בארה”ב, בשנים הקרובות צפויה עלייה בביקוש לפוליסות ביטוח סייבר בקרב אנשים שתדמיתם הציבורית חשובה להם – עיתונאים בכירים, פוליטיקאים ואנשים אחרים עם קשרים ומידע החוששים מפני פריצה למאגר הנתונים האישי שלהם.