גניבת זהות מגיעה ל"ממדי מגפה" בבריטניה

גניבת זהות מגיעה ל"ממדי מגפה" בבריטניה

מתרשלים בבחירת סיסמה חזקה או בהתקנת עדכוני תכנה? תופעת גניבת הזהות חוזרת ובגדול. שיא חדש במספר גניבות הזהות בבריטניה, והמגמה: הונאות בנק ואשראי Out, הונאות בהלוואות ובמכירות ברשת In.

חשבתם שתופעת גניבת הזהות כבר לא תחזור לממדים שהייתה בהם לפני משבר הסאב-פריים ב-2008? כדאי שתחשבו שוב. קרוב ל-173 אלף מקרים של גניבת זהות נרשמו בבריטניה ב-2016, המספר הגבוה ביותר מאז החלו המעקבים בנושא לפני כ-13 שנים. וכמו כל מלחמה, גם המלחמה בגניבת הזהות לובשת צורות חדשות ותוקפת יעדים חדשים. אם לפני המשבר שני יעדי ההתקפות העיקריים היו הונאות בנק והונאות אשראי, הרי שכיום 90% מההונאות הן מקוונות.

בחירת סיסמאות חלשות – כמו להשאיר דלת פתוחה לרווחה

כריס גריני, מפקד משטרת לונדון והאחראי לתיאום המאבק בפשע כלכלי בבריטניה, אומר: “הונאת זהות היא הדרך לפריצת נכסיכם החשובים של המשתמשים במחשבים. דברים כמו סיסמאות חלשות ואי-התקנת עדכוני תכנה זהים להשארת חלון או דלת פתוחים”.

בעוד שבשני סוגי גניבת הזהות הנפוצים ביותר בעבר – פתיחת חשבונות בנק והגשת בקשה לפתיחת כרטיס אשראי על שם אדם אחר – חלה ירידה ניכרת (12% ו-14%, בהתאמה, בחצי השנה הראשונה של 2017 לעומת 2016), נרשמה עלייה מרשימה בתחומים אחרים כמו נטילת הלוואות במרמה (45% ל-11,500 מקרים), הונאות טלקומוניקציה (61% – 9,000 מקרים), וגניבת זהות לשם ביצוע קניות מקוונות (56% – 5,000 מקרים).

צועדים עם הזמן: צפויה עלייה ניכרת ומתמדת להונאות סחר מקוון

העלייה בהיקף הסחר המקוון תביא לעלייה בגניבת זהות למטרה זו, כשהמטרה העיקרית היא להשיג נתונים אישיים. זה כנראה ההסבר לעלייה המטאורית של ההונאה ה”מוזרה” שבה נעשה ביטוח בשמו של אדם אחר– מ-20 מקרים בלבד ב-2016 ליותר מ-2,000 מקרים ב-2017; זוהי דרך פשוטה להשגת פרטיו האישיים של אדם, במטרה לאפשר הונאות זהות משמעותיות יותר.